SOALAN LAZIM BERKAITAN RENT TO OWN KHIND (FAQ)
1. Bagaimana cara untuk saya membuat tempahan?
Untuk membuat tempahan, sila hubungi Ejen Khind Berdaftar di bawah. Kami sedia bantu!
Untuk membuat tempahan, sila hubungi Ejen Khind Berdaftar di bawah. Kami sedia bantu!
WhatsApp: http://www.wasap.my/60105235779/NakTanyaR20
2. Kawasan mana yang boleh buat tempahan di sini?
Kami terima tempahan untuk seluruh Malaysia.
2. Kawasan mana yang boleh buat tempahan di sini?
Kami terima tempahan untuk seluruh Malaysia.
3. Kenapa tempahan saya ditolak?
Semua tempahan adalah tertakluk kepada penilaian kredit dan proses kelulusan mengikut budi bicara pihak Khind. Sebab-sebab penolakan sering kali disebabkan oleh skor kredit yang rendah, potensi fraud atau kebankrapan. Kemungkinan ini hanya berlaku bagi pelan Rent-to-Own sahaja. Sekiranya anda ingin mebeli secara cash tiada masalah jika anda blacklist.
4. Bolehkah saya membatalkan langganan atau membatalkan pelan sewaan dan mengembalikan peralatan?
Sebagai sebahagian daripada perjalanan peningkatan berterusan perniagaan Rent-to-Own, Khind telah menilai bahawa pasaran telah mencapai tahap keyakinan yang sihat dalam mesin basuh mereka. Oleh itu, jaminan wang dikembalikan percubaan 30 hari telah dihentikan mulai 1 Mac 2023 dan seterusnya.
Semua tempahan adalah tertakluk kepada penilaian kredit dan proses kelulusan mengikut budi bicara pihak Khind. Sebab-sebab penolakan sering kali disebabkan oleh skor kredit yang rendah, potensi fraud atau kebankrapan. Kemungkinan ini hanya berlaku bagi pelan Rent-to-Own sahaja. Sekiranya anda ingin mebeli secara cash tiada masalah jika anda blacklist.
4. Bolehkah saya membatalkan langganan atau membatalkan pelan sewaan dan mengembalikan peralatan?
Sebagai sebahagian daripada perjalanan peningkatan berterusan perniagaan Rent-to-Own, Khind telah menilai bahawa pasaran telah mencapai tahap keyakinan yang sihat dalam mesin basuh mereka. Oleh itu, jaminan wang dikembalikan percubaan 30 hari telah dihentikan mulai 1 Mac 2023 dan seterusnya.
1. Bagaimana cara membuat pembayaran?
Selepas pengesahan pesanan, anda akan dicaj satu bulan pembayaran dan bayaran seterusnya akan dicaj pada hari pertama bulan tersebut sehingga anda melengkapkan tempoh pelan langganan anda.
Senario: Pelanggan membuat pesanan pada 1 Julai 2024 dan membayar RM375 RM1(RM125 + RM250 RM1 Yuran Pemprosesan) pendahuluan untuk bulan pertama pembayaran. Selepas penghantaran produk, langganan disahkan dan pelanggan akan dicaj secara automatik RM125 pada 1 Ogos 2024 dan seterusnya pada 1hb setiap bulan untuk 35 bulan berikutnya.
2. Bolehkah saya menggunakan kad debit untuk membuat pembayaran?
Ya boleh, untuk pelan Rent-to-Own ini, Khind menerima kad kredit atau kad debit.
3. Apa yang berlaku setelah saya menyelesaikan pelan sewaan saya? Adakah saya perlu mengembalikan produk?
Selepas pembayaran penuh dan segera berdasarkan pelan langganan anda, pemilikan Produk R2O Khind akan dipindahkan secara automatik kepada anda tanpa caj tambahan.
4. Bagaimana cara mengemaskini/menggantikan butiran pembayaran saya (contohnya, menukar maklumat kad kredit atau kad debit)?
Anda boleh menghubungi Perunding Jualan anda untuk proses seterusnya.
1. Bagaimana penghantaran akan dilakukan?
Setelah pesanan disahkan, anda akan menerima panggilan daripada pasukan perkhidmatan Khind untuk mengesahkan tarikh dan masa penghantaran anda. Mereka hanya beroperasi pada hari bekerja dari 9am-5pm. (kecuali Cuti Umum)
2. Berapa lama proses pemasangan akan mengambil masa?
Jumlah masa untuk memasang mesin basuh anda akan mengambil masa kira-kira 1 jam, bergantung pada penempatan yang anda inginkan dan lokasi bangunan anda. (landed/apartmen/kondominium/akses lif/tangga)
3. Apakah kawasan liputan penghantaran produk anda?
Kami menghantar ke kebanyakan bahagian di Malaysia.
Sila ambil perhatian mengenai kawasan liputan berikut dan jangkaan masa penghantaran.
Lembah Klang (Selangor, WP Kuala Lumpur, Putrajaya) - 3-5 hari bekerja
Malaysia Barat - 7 hari bekerja
Malaysia Timur (Lokasi mudah diakses jalan raya sahaja) - 14-21 hari bekerja
Setelah pesanan disahkan, anda akan menerima panggilan daripada pasukan perkhidmatan Khind untuk mengesahkan tarikh dan masa penghantaran anda. Mereka hanya beroperasi pada hari bekerja dari 9am-5pm. (kecuali Cuti Umum)
2. Berapa lama proses pemasangan akan mengambil masa?
Jumlah masa untuk memasang mesin basuh anda akan mengambil masa kira-kira 1 jam, bergantung pada penempatan yang anda inginkan dan lokasi bangunan anda. (landed/apartmen/kondominium/akses lif/tangga)
3. Apakah kawasan liputan penghantaran produk anda?
Kami menghantar ke kebanyakan bahagian di Malaysia.
Sila ambil perhatian mengenai kawasan liputan berikut dan jangkaan masa penghantaran.
Lembah Klang (Selangor, WP Kuala Lumpur, Putrajaya) - 3-5 hari bekerja
Malaysia Barat - 7 hari bekerja
Malaysia Timur (Lokasi mudah diakses jalan raya sahaja) - 14-21 hari bekerja
Model mesin basuh Rent-to-Own ini adalah jenama terus kepada produk Eksklusif Dalam Talian pengguna, jika anda ingin melihat produk ini sebelum membeli, anda boleh melawat Pusat Khidmat Pelanggan Khind di Bukit Jelutong.
Lokasi Khind:
2, Jalan Astaka U8/82, Bukit Jelutong, 40150 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan, Malaysia.
Telefon:
1800-88-0032/03-7839 2090/2091/2092
Masa pembukaan:
Isnin - Jumaat: 8.30 pagi - 6.00 petang (Kecuali Cuti Umum) Rehat Makan Tengahari: 1.00pm - 2.00pm
2. Apakah jenis perkhidmatan yang disediakan dalam pelan Sewa-Beli ini?
Khind menyediakan perkhidmatan pembersihan berjadual sekali setiap 12 bulan untuk pelan 36 bulan. Pasukan perkhidmatan pelanggan Khind akan menghubungi anda untuk tempahan temujanji. Perkhidmatan pembersihan termasuk meratakan, injap masuk, penapis pam saliran, laci detergen, pembasmian kuman dan pembersihan gelas.
3. Apakah jenis jaminan yang tercakup dalam pelan Sewa-Beli?
Ya, mesin basug Khind 2 in 1 Washer Dryer (Rent-to-W=Own) ini disertakan dengan waranti am 3 tahun (untuk langganan 36 bulan) dengan waranti 10 tahun pada motor.
4. Bolehkah saya mengambil produk sendiri?
Tidak, Khind tidak menyediakan perkhidmatan ini. Perkhidmatan pelanggan Khind akan menghantar dan memasang mesin basuh ke depan pintu anda untuk memastikan produk berada dalam keadaan berfungsi sempurna.
5. Washer Dryer saya tidak berfungsi, apakah yang perlu saya lakukan?
Jika mesin basuh anda rosak atau menghadapi masalah, sila hubungi Khind melalui WhatsApp (018 2233 389) dan mereka akan membantu anda dengan sewajarnya. Anda juga boleh menghubungi talian pusat panggilan am Khind di 1800-88-0032.
*Sila jangkakan sehingga 14 hari bekerja untuk pembaikan pada produk. (28 hari untuk Malaysia Timur - kawasan pinggir)
6. Bolehkah saya memindahkan mesin basuh pengering ke alamat lain? Adakah perkhidmatan penyelenggaraan yang dijadualkan akan terbatal?
Pelanggan mesti mendapatkan kebenaran bertulis daripada Khind jika anda ingin memindahkan perkakas ke lokasi baharu. Jika anda memerlukan bantuan untuk penempatan semula, sila hubungi Talian Whatsapp Khidmat Pelanggan Khind. (018 2233 389)
SEBARANG PERTANYAAN, SILA HUBUNGI KAMI TEKAN WHATSAPP LINK DIBAWAH:
WhatsApp: http://www.wasap.my/60105235779/Nak2in1WasherDry
Laman: https://khindmalaysia.blogspot.com/
Facebook Page: https://www.facebook.com/khindmalaysia2u
WhatsApp: http://www.wasap.my/60105235779/Nak2in1WasherDry
Laman: https://khindmalaysia.blogspot.com/
Facebook Page: https://www.facebook.com/khindmalaysia2u