expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

PANDUAN AGENT KHIND

PANDUAN EJEN KHIND

ANDA BUAT ANDA DAPAT!
Panduan Ejen Khind - Mudahkan kerja anda dengan panduan lengkap dan padat. Sila baca dengan teliti!

CARA KEYIN ORDER
Sekiranya anda mendapat pelanggan hasil dari usaha anda, berikut adalah cara untuk keyin order pelanggan anda:


STEP 1
Login Agent POS (Menu Products)
https://easyr2o.khind.com.my/product-list

STEP 2
Pilih Produk dalam “Product List”
Contoh: KHIND WD1438 10/6kg Washer Dryer Combo

STEP 3
Pilih salah satu pelan dan tekan button “Place Order”
RM3500 for Outright purchase (Cash)
RM125 per/month x 36 months (1 RM Down Payment)

STEP 4
Isi details customer dan tekan button “Next”

STEP 5
Isi alamat customer dan tekan button “Next” kemudian “Complete”

STEP 6
Pilih menu Orders, tekan order yang telah anda keyin sebentar tadi (Unapproved) kemudian tekan button “Send Verification Link”. Pelanggan anda akan terima whatsapp daripada Khind Malaysia untuk proses verification.

FOLLOW UP (VERIFICATION)
Proses verification perlu dibuat oleh pelanggan anda iaitu upload gambar IC (depan & belakang). Whatsapp / call pelanggan anda untuk dia lakukan proses verification dengan tekan link dari Khind Malaysia dan upload ic depan & belakang sehingga keluar status “Pending IC Verification”.



Contoh Follow Up
Salam cik, ada dapat wasap dari Khind Malaysia? Ni adalah proses untuk buat verification. Caranya:

1- Tekan link di wasap Khind Malaysia
2- Tick “I hereby agree…”
3- Tekan button “Proceed to IC Verification”
4- Upload gambar I/C depan & belakang diruangan yang disediakan
5- Tekan button arrow ->
6- Tunggu sehingga keluar status “Pending IC Verification”
7- Screenshot status dan send pada saya.

Saya akan update untuk proses seterusnya..

Selepas pelanggan bagi screenshot status verification…
Ok..sekarang ni just tunggu result saja. Nanti cik akan terima wasap atau call daripada Khind Malaysia samada approve atau tak. Harap2 approve lah..

Mohon angkat call sekiranya ada terima call dari no di bawah. (Biasanya kalau Khind call dah hampir approve cuma mereka nakkan pengesahan yang mmg cik ada buat pembelian, bukan orang lain guna nama. Untuk elakkan scam)

*0378392174 - Office Khind*
*0378392175 - Office Khind*
*60182233389 - CS Khind*

Kalau approve, cik akan dapat link untuk buat bayaran.

Kalau reject, boleh resubmit penama lain samada pasangan atau ahli keluarga. Syaratnya no. h/p dan email mesti berbeza dgn yang sebelum ni. Alamat sama takda masalah. Apapun nanti inform sy..

FOLLOW UP RESULT
Anda boleh lihat status order pelanggan anda samada approve atau reject di dalam Agent POS. Dalam masa yang sama pelanggan anda juga akan terima wasap status permohonan daripada Khind Malaysia.

Jika lulus, anda akan nampak order pelanggan anda di ruangan Unpaid. Jika reject akan masuk di ruangan Cancelled.

Contoh follow up (Unpaid)
Salam..saya check sistem, Alhamdulillah permohonan cik dah lulus..tahniah!

Ada dapat wasap link payment drp Khind Malaysia? Kalau dah dapat cik dah boleh buat payment untuk pihak Khind arrange penghantaran & pemasangan.

Cara untuk buat bayaran;
1- Tekan link bayaran daripada Khind Malaysia
2- Masukkan detail untuk proses bayaran
3- Kalau tak terima otp, just tekan button *skip saving card*

Inform saya jika dah selesai buat bayaran ya..nnt sy update proses seterusnya.

Selepas pelanggan update dah buat bayaran…
Ok nnt team installer akan hubungi cik untuk set appointment pemasangan. Biasanya diorg akan minta gambar tempat cik nak pasang nanti.

Kalau ada apa2 pertanyaan untuk proses seterusnya boleh tanya sy atau boleh juga direct dengan Customer Service Khind. Ni saya share juga contact CS Khind.

Kemudian share contact CS Khind

Contoh follow up (Cancelled)
Salam..saya check sistem, status tak lulus la cik. Tapi jangan risau kita oleh buat resubmit. Macam sy inform sebelum ni boleh guna penama samada pasangan atau ahli keluarga. Pastikan no. hp, email tak sama dengan yg sebelum ni. Alamat sama takda masalah..

Untuk resubmit isi form kat bawah ni ya cik..
BORANG ORDER KHIND RENT TO OWN (PELAN ANSURAN)

*Produk Rent To Own*

1. 10/6kg Washer Dryer 2 in 1 (WD1438)
2. 9kg DryMaster Heatpump Dryer (DHP90)
3. 15kg Fully Auto Washing Machine (WM150A)

*Syarat Pakej Ansuran:*
1. Warganegara
2. Umur 18-60 tahun.
3. Nama clear rekod CTOS

*Syarat Pakej Tunai:*
Tiada

*Detail Diperlukan:*
✅ Produk Pilihan (1/2/3) :
✅ Nama Mengikut IC :
✅ No IC :
✅ No Whatsapp :
✅ Email :
✅ Alamat Pemasangan :

*Maklumat Rujukan:*
✅ Nama Rujukan:
✅ No. H/P Rujukan:
✅ Hubungan:

*Sila cek semula dan pastikan semua ejaan dan info betul* ☺️👍

ORDER STATUS
Terdapat 9 jenis order status yang perlu anda tahu. Berikut adalah detail setiap satu;

Login Agent POS (Menu Orders)
https://easyr2o.khind.com.my/order-list

1) All – Senarai semua order
2) Unapproved: Pelanggan anda belum buat verification atau dalam proses verification HQ.
3) Unpaid: Permohonan telah lulus dan pelanggan belum buat bayaran.
4) Cancelled: Permohonan tidak lulus.
5) Assigning Delivery Partner: Pelanggan anda telah buat bayaran.
6) Appointment In Progress: Pelanggan akan dihubungi oleh team installer untuk set appointment pemasangan.
7) Postponed: Pemasangan ditunda ke tarikh lain.
8) Installation In Progress: Proses penghantaran & pemasangan.
9) Installed: Produk telah selamat di pasang.

FORMAT MINTA SUPPORT CS
Untuk dapatkan bantuan SM atau CS, sila gunakan format di bawah. Isu biasa yang sering ejen minta support adalah seperti;

Customer belum dapat appointment date
Customer dah dapat appointment date, tapi belum pasang pada tarikh berkenaan
Customer status Postponed, nak check sebab apa postponed

*Support Required
*Title Issue:
*Order No:
*Cust Name:
*Customer Tel:
*Product: KHIND WD1438 10/6kg Washer Dryer Combo.
*Agent Name:
*Agent Code:
*Remarks:

CARA DAFTAR EJEN BARU
Jika ada prospek yang ingin mendaftar sebagai ejen khind di bawah anda, prosesnya sangat mudah! Anda hanya perlu masukkan no h/p prospek tersebut. Caranya seperti bawah.


Login Agent POS (My Agents)
https://easyr2o.khind.com.my/agent-list

1) Tekan button + sebelah bawah kanan.

2) Masukkan no. h/p prospek

3) Tekan button “Send Onboarding URL”

Bakal ejen anda akan terima wasap daripada Khind Malaysia untuk dia isi dan submit.

4) Follow up prospek ejen untuk dia isi dan submit. Anda juga boleh check di page My Agents, nama ejen baru akan tersenarai di ruangan tersebut.

5) Invite ejen anda untuk join group dengan share link group. Selepas ejen anda join group, sila welcome beliau dengan dengan skrip di bawah:

Assalamualaikum / Salam Sejahtera. Welcome..

[Tulis Nama Ejen di sini]
Tahniah kerana menjadi salah seorang agent KHIND MALAYSIA BATCH YANG PERTAMA 💥🥇
Sila rujuk setiap link di bawah untuk panduan, bahan marketing, copywriting semua telah disediakan! Anda buat anda dapat! 😃💰🚀

1️⃣ Panduan Ejen Baru
https://bit.ly/Panduan-Ejen-Khind-Malaysia

2️⃣ Khind Washer Dryer 2 in 1
https://t.me/+LlznWzyJEJdjNjFl

3️⃣ Testimoni Apa Kata Pelanggan
https://t.me/+Ne7pazCxfIYyMzdl

4️⃣ Copy Writing
https://t.me/+BBSS5SOnYJQ1ZDZl

SENARAI VIDEO TUTORIAL & TROUBLESHOOTING
Berikut adalah senarai link video Tutorial, Troubleshooting & User Guide berkaitan produk . Anda boleh forward senarai ni kepada pelanggan anda yang dah berjaya pasang Khind Washer Dryer 2 in 1.

KHIND WASHER DRYER WD1438 -USER GUIDE
https://youtu.be/XFP1PYDxZ8U?si=Ej13px1gsbWNH4EI

[Tutorial] KHIND DRYER WD1438 1 HOUR WASH & DRY MODE
https://youtu.be/qItQyIjvC7Q?si=k7HHI9dBkNehnLp6

[Tutorial] KHIND WASHER DRYER WD1438- MIXED MODE
https://youtu.be/-Hse782Wq0w?si=mESclsFPluMEzoTV

[Tutorial] KHIND WASHER DRYER WD1438- DRY MODE
https://youtu.be/OZpkqVw3RKk?si=ZTlRMjnk9VfD83kX

TROUBLESSHOOTING KHIND WASHER DRYER WD1438 E01 water inlet fault
https://youtu.be/vZKe6sKEUj0?si=nLng0wZQbkJ78YJd

TROUBLESSHOOTING KHIND WASHER DRYER WD1438 E03 DRAINAGE FAULT
https://youtu.be/jC6yaU3d6GE?si=lfm9QvkOjnMKXtG7

SEBARANG PERTANYAAN, SILA HUBUNGI KAMI TEKAN WHATSAPP LINK DIBAWAH:
WhatsApp: http://www.wasap.my/60105235779/NakTanyaEjenKhind
Laman: https://khindmalaysia.blogspot.com/
Facebook Page: https://www.facebook.com/khindmalaysia2u